Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Prečo by sme nikdy nemohli žiť s Čechmi dobrovoľne v jednom spoločnom štáte

Je to jednoduché. Sme hodnotovo niekde úplne inde než Česi. Pozor – nie Moravania – ale Česi ! Sme etnogeneticky a duchovne dva úplne odlišné národy,- aj keď s příbuznými jazykmi. Svedčia o tom aj výsledky posledních doplňovacích a komunálních volieb, ktoré sa včera v ČR bilancovali.

  • preco-by-sme-nikdy-nemohli-zit-s-cechmi-dobrovo-ne-v-jednom-spolocnom-state
 

Voľby ukázali, že české myslenie je poplatné až otrockej servilnosti voči Západu, voči Washingtonu a Bruselu. Česi sú -tak ako boli kedysi fanatickými ľavicovými konjunkturalistami, tak dnes sú fanatickými euroatlnatickými konjunkturalistami. Proti-ruskú mediálnu propagandu žerú v Česku aj s chlpmi. Voľby ukázali, že aj v časoch, keď sa ich posledná parlamentná voľba ukázala ako chybná, naďalej veria, že im pro-bruselskí serviláci pomôžu dostať sa z energetickej mizérie /a môžbyť až masakra/ nastávajúcej zimy. Veria, že budú mrznúť, žiť v tme a šetriť na každej „houske“ kvôli zlému Putinovi. Áno kvôli Putinovi, ktorý im núkal lacné energie, lacné hnojivá, lacné vzácne kovy -ale oni, vyznávači „západných hodnôt“ to hrdo odmietli a zvolili si tmu a zimu. A obviňujú z nej toho, kto im ponúkal pomocnú ruku.

V ˇčeských voľbách sa drvivá väčšina voličov delí na tvrdo proti-ruských /vládni voliči/ a mierne protiruských /voliči ANO a SPD/. Tzv. proruskí komunisti vo voľbách neuspeli a oportunisti z ČSSD tiež. Aký to rozdiel oproti Slovensku, kde aj podľa liberálneho prieskumu /publikovaného v Denníku N/ väčšina Slovákov drží v konflikte na Ukrajine stranu Rusku a Rusom. Toto by sa v menšej miere mohlo v ČR prejaviť iba na Morave, – v českých regionoch však nikdy. Títo „praví Česi“ sú takí praví, že sa nepriznávajú ani k svojmu slovanskému pôvodu. Radšej sa hrajú na polo-germánov či prepytujem „Keltov“…

Hodnotové rozdiely medzi Slovákmi a Čechmi /nie Moravanami !/ sa oddávna odzrkadľovali v oblasti religiozity. Česi sú už dvesto-tristo rokov skôr ateisti, liberalistickí hedonisti, povrchní pokrokári, konjunkturalisti. Slováci sú tradične konzervatévni, stále ešte prevažne veriaci ľudia. Tieto historické rozdiely sa dnes prejavujú v aj politických postojoch, dokonca v takých prejavoch životného spôsobu, ako je móda, konzum, výchova detí, vzťahy v rodine a pod.

Nedávno bola v Prahe veľká 100-tisícová manifestácia proti vláde. Vyzerala ako referendum, ako príznak zmeny myslenia. Ale len vyzerala. Bola to skôr kolektívna forma prejavu obáv z rastu cien a energií, než hlbšia autoreflexia českých voličov. No aj takáto malá forma protestu už vyvolala v českej pro-západnej vláde paniku a nutnosť strašiť ľudí Putinom a jeho stúpencami. Nie , na Václaváku Putinovi priaznivci takmer neboli. Boli tam len miernejšie naladení proti-putinovci. Takí, čo by chceli aj Rusmi podceňovať, aj využívať výhody, aké Čechom s nie príliš vyhrotených vzťahov k RF prinášajú výhody. Takí, čo si uvedomujú, že nebyť Rusov, tretina rozlohy dnešnej ČR nie je česká, ale nemecká. Takí, čo si uvedomujú, že cez plynovody a ropovody by z RF do ČR mohla plynúť bezkonkurenčne najlacnejšia energia. Áno,-ale zároveň takí, čo si svoje komplexy polonemeckej provincie „Boehmen“ riešia posmievaním sa každej /historicky podmienenej/ slabosti veľkého ruského brata.

Česi a Slováci sú myšlienkovo jednoducho každý niekde inde. Česi sú pozéri a liberáli. Slováci sú autentickí a konzervatívni. Česi poznajú iba jednu svetovú stranu: Západ. Slováci sa orientujú na VŠETKY svetové strany. Česi si myslia, že sú pokrokári a svetáci. Výsledky volieb vo Švédsku a Taliansku však ukazujú, že Slováci sú svetovejší. Európa sa vracia ku svojim tradíciám a ku konzervativizmu a patriotizmu. Tak je to v Taliansku, Poľsku, Maďarsku…dokonca v Škandinávii. Česi sa vidia v slniečkárstve Sorosa, Čaputovej, Bidena…a ak si ctia nejaké tradície, tak potom to nie sú ani tak ich, ako skôr nemeckých aristokratov, ktorí v Čechách žili a ktorými Česi oddane slúžili. Uctievajú anglické tradície, britských monarchov, keltské zvyky…a miesto vlastnej českej ľudovej hudby si pri táborákoch pospevujú írske a americké westernové odrhovačky. Pri ohni neznejú české národné piesne ale kadejaké rutišuty arizony texas…ó, akí sú nám duchovne vzdialení…

Pri pohľade na výsledky českých volieb preto Slovákom nezostáva iné, len konštatovať: ako dobre, že už nie sme v spoločnom štáte. Ako dobre, že už nemáme spoločnú vojenskú stratégiu, spoločnú zahranično-politickú orientáciu, – o spoločnej kultúre, umení, osvete, školstve a politike v oblasti duchovna ani nevraviac. Ako dobre, že nás už Česi svojim -od nášho pohľadu diametrálne hodnotovo odlišným pohľadom nemajorizujú. Ako dobre, že to, čo nás rozdeľuje už nemusíme riešiť. A ako dobre, že to, kde sú naše záujmy spoločné /ekonomika, obchod, veda a výskum, zdravotníctvo, doprava…/ môžeme o spoločných projektoch rokovať ako rovný s rovným. Ako dobre, že k nim môžeme pristupovať na báze obojstrannej vzájomnej výhodnosti.

Zdroj: https://dedic.blog.pravda.sk/2022/09/26/preco-by-sme-nikdy-nemohli-zit-s-cechmi-dobrovolne-v-jednom-spolocnom-state/

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Komentáře  

#13 acidjoe 2022-10-03 18:47
Souhlasím s panem Brabcem výše. Přesně mě během čtení článku napadla spolupráce slováků s Němci za druhé světové války. Článek je výblitkem snad choré mysli......
Citovat
#12 Theorosa 2022-10-02 13:36
Co to autor mele za nesmysly o Moravě? Slováci v poslední době vyvíjejí snahu ČR rozbít a Moravu si nějak "přivlastnit". Nejhorší premiéři ČR byli z Moravy: Topolánek, Nečas, Sobotka, Fiala a nejhorší ministři také! Podívejte se, proboha, jak dopadly volby na Moravě! Nejhorší primátor Prahy Hřib je z Moravy!!!!! Slováci, jste snad placení za rozbíjení České republiky?!!!
Citovat
#11 kubrt 2022-10-02 07:41
Čéši se za celou svoji slovanskoui historii stydí. Ta hrůza, kdybychom náhodou mohli být stejné krve jako ty strašné a primitivní vývchodní národy!!! Proto se raději cítí být Němci či Kelty. Kdyby si mnozí z těchto zdejších hrdých Germánů či Keltů nechali udělat test o původu jejich předků, tak by možná byli nemile překvapeni, že jsou ve skutečnosti Slovani jako poleno. Já jsem si jej nechal udělat a byl jsem také překvapen. Ze 77% mám haploskupinu R1a, která je typicky slovanskou. Potom mám 19% skupiny R1b, která je označovaná jako keltská, protože nejstaršími známými nostiteli byli Keltové. A k tomu mám 4% řecké krve. Jen pro zajímavost, žádná "germánská" krev či haploskupina neexistuje. Většina Germánů je nositelem keltské R1b. Ovšem Němci žijící ve východním Německu, ti jsou převážně nositeli slovanské R1a, protože když dobývali území obývané Polabskými Slovany, tak ve válkách se odjakživa rabuje a znásilńuje. Germáni bojovné slovanské muže prostě pobili a jejich ženy si přivlastnili. Takže tímto způsobem se východní Němci výrazně poslovanštili. Proto taky většina měst ve východním Německu nese slovanská, ale již poněkud poněmčená jména. Například Drážďany, neboli město postavené na místě "vydrážděného " neboli vypáleného lesa. Berlín je město na blátě a znamená prakticky to samé co město Brno, které bylo postavené taky na blátě. Staročeský archaický název pro bahniště totiž zněl "brniště". Přičemž tento zastaralý termín byl u nás lokálně používán ještě v první polovině 20.století
Největší genetickou proměnu však prodělali Maďaři, kteří jsou dodnes hrdí na svůj asijský Arpádovsko-Huno rsko-Magorský původ.Jenže tisíciletým soužitím s okolními slovanskými národy se to naší slovanskou krví poněkud nakazili, tudíž teď jsou už více Slovani, než Maďaři. Mimo jiné i proto, že asijští nájezdníci přijížděli do Evropy na koních a jak se říká "bez bab". Proto se jim zcela jistě hodily zdejší pohledné slovanské děvuchy.
Citovat
#10 Jaroslav.1 2022-09-29 00:13
CFP! To jako vážně? O co Vám jde?
O rozeštvávání našich 2 národů? Nebo jen o zvýšení návštěvnosti (potvrzuje počet diskutujících)?
Tohle nechte nějakému bulváru. Potřebujeme se podporovat, spojovat, proti skutečnému nepříteli a ne se rozeštvávat.
Citovat
#9 Solium 2022-09-28 15:54
Brabec Vladimír:
O historii by som pomlcal radsej. Kde to vyhrala KSC? No na Slovensku veru nie.
Co sa tyka vychcanosti. No, nepoznam v E okrem isteho neeuropskeho etnika (nemyslim Cganov) vychcanejsi narod, ako Cechov! O oj.be pri deleni majetku uz ani nehovorim.
.
Citovat
#8 nowak 2022-09-28 09:26
Víte, pane DEDIC, částečně máte pravdu, ale hledejme příčinu všeho. Řeknu vám jedno, kolik hezkých filmů, vytvořených po roce 1990 jste viděl? Sledujme jen kulturu českého národa, je úplně v pr..deli, ..a čeští umělci, kteří se vrátili ze Západu do Čech, vytvořili díla, z kterých se chce zvracet! Rok 1990 byl ZLOMEM ve všem. Když máte špatné potraviny, ochudite mozek o myšlení. Víte co je "podmíněný reflex"? To je funkce člověka reagovat na ...dobro,zlo! A to nám špatné potraviny zničily. Chemie! Někde musíme najít ZAČÁTEK toho ZLA, které k nám přišlo. Vždyť lidé ani neměli chřipku,či covid a hned se šli očkovat.A ještě jeden PROBLÉM vidím. Společná činnost, práce, to že jsme ČINNÍ, to podporuje myšlení A když jste bez práce a nebo pracujete u soukromníka, bez svobody přemýšlení, ale jen jako robot, buď rezignujete a nebo končíte, zkrátka, JAKO ČLOVĚK K OBRAZU BOŽÍMU, jsme propadli a ztratili své JÁ!!!
Citovat
#7 David Guryča 2022-09-28 08:08
Pan Brabec má pravdu. Sak běžte dom, studenti zdarma aji zaměstnanci, nikdo vás u nás nedrží...a je slušnost uvést jméno.
Citovat
#6 jmarek3 2022-09-27 20:34
Co zničilo Československo? Peníze a výhody z.e. západu.Česko je Německé a Slovensko Uherské.
Citovat
#5 Jánošík 2022-09-27 19:27
Žijeme hektickú dobu. Nikdy nesmieme zabudnúť na spoločného starého nepriateľa, ktorým je strata súdnosti, končiaca víťazstvom tých, ktorý nás chcú mať na svojom jedálničku. To platí pre Čechov aj Slovákov. Preto by nás nikdy nemali rozhodiť a rozzúriť podobné články ani reakcie na tieto “zápalky”. Veď možno je na každom šprochu, pravdy trochu, aj keď trošku zabolí. To je život.
Citovat
#4 Stanislav Hošek 2022-09-27 18:05
Autor je blíž pravdě, než si myslíme. Především v tom, že diferencuje mezi Čechy a Moravany. Z osobní celoživotjní zkušenosti vím dvě základní věci. Slováci jsou pracovitější a upřímnější. Čecháčci jsou skutečně vyčuranější.
Citovat
#3 Raslav 2022-09-27 14:54
Čo sú to za drísty? Keď na Slovensku budú voľby, myslíte si že dopadnú inak? A koľko percent hlasov je dnes pravidelne manipulovaných tým správnym smerom? Článok je len provokačným nosatým "rozdeľuj a panuj", nič viac.
Citovat
#2 Brabec Vladimír 2022-09-27 14:23
A co lenost a slovenská vyčúranost ! Proč ti Slováci lezou do Čech? Jsou to lehkoživky, cca více než 25 000 Slováků studuje zdarma na českých státních VŠ (hl. UK a ČVUT), Čechů na Slovensku studuje cca 400 ! Mají svůj štát, tak ať ho budují ! Slováci jsou opravdu konzervativní a věřící - za každého jednoho Žida co posílali do koncentráku, platili Hitlerovi ! A jak statečně bojovali po boku wermachtu - v Bělorusku se podíleli na upalování obyvatel ! Svůj štát měli za Hitlera, když to vypadalo, že ten prohraje - udělali 4-denní povstání , Tiso řekl: ovečky na moji hruď a tak celé povstání slavně skončilo. Po válce honem se obnovila republika - Slovensko by jinak skončilo jako poražený fašistický stát ! A na závěr pro autora : 1000 let jsme žili bez Slováků, s nimi pouze 75 let. Z hlediska historie je to mžik. Vůbec, ale vůbec nám nechybíte, dělejte si na té Slováči co chcete a nelezte k nám. Celý ten článek něco vypovídá o autorovi i o těch Slovácích.
Citovat
#1 Svedek 2022-09-27 13:37
A protoze bratia Slovaci nejsou otrocky poplatni Zapadu, tak si za prezidentku zvolili Caputovu.
Blahoprejeme!
Citovat

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře